ترجمه گزارش" برترین روند های فناوری 2023 به روایت موسسه گارتنر" منتشر شد
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ - ۱۱:۲۴

ترجمه گزارش" برترین روند های فناوری 2023 به روایت موسسه گارتنر" منتشر شد

به گزارش روابط عمومی گروه مالی سپهر صادرات در این گزارش که به همت کارخانه دیجیتال سپهر منتشر شده است برترین روندهای فناوری از نگاه موسسه گارتنر ارائه و نقشه راهی متناسب با اهداف سازمان در مسیر دیجیتالی سازی ترسیم گردیده است.در مقدمه این گزارش اظهار امیدواری شده است این مستند کمکی باشد بر تصمیم سازی مدیران در تخصیص بهینه منابع در جهت همسویی با تغییرات فناوری در عصر دیجیتال.

بخش مالی در دهه های اخیر دستخوش تغییرات عمیقی شده است که ناشی از جهانی شدن، تغییرات جمعیتی تأثیرگذار بر تقاضا برای خدمات مالی و پیشرفت های فناورانه بوده است. بحران مالی 2008 نقطه عطفی برای سازماندهی مجدد و تنظیم این بخش بود.

 به طور مشابه، همه‌گیری COVID-19، اگرچه مستقیماً بر این خدمات تأثیر نمی‌گذارد، این بخش را ملزم به مدیریت بحران اقتصادی ناشی از آن کرد که با شوک غیرمنتظره به عرضه و تقاضای اقتصاد جهانی، نوسانات بازار و کمبود نقدینگی مشخص می‌شود. در برخی کشورها، تغییرات فناوری، ظرفیت کم دیجیتال و فشار بر زیرساخت های موجود، مدل های کسب و کار خدمات مالی سنتی را تحت فشار قرار داده است و مدیران کسب و کارها را ملزم به رصد روندها و ابرروندها علی الخصوص در حوزه فناوری به منظور ارائه پاسخ مناسب به نیازهای مشتریان خود نموده است.

حال این سوال مطرح می گردد که جایگاه رصد روندهای فناوری در پاسخ به موقع به تغییرات سریع محیطی کجاست و چرا انطباق با آخرین رویدادهای این حوزه گریز ناپذیر است؟

بی شک فناوری دائماً در حال پیشرفت است و به‌روز ماندن با آخرین روندها می‌تواند به شما کمک کند در بازار کار رقابتی بمانید، به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید دسترسی داشته باشید و در درازمدت در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

بسیاری از بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای امروزی با تغییرات شدید جهان همگام هستند. یکی از رازهای اصلی آنها برای تثبیت موقعیت خود در صدر، به روز ماندن در مورد روندهای تجاری از جمله به کارگیری آخرین فناوری ها برای بازتعریف نظام خلق ارزش کسب و کارهایشان است و در این میان بهره برداری از آخرین فناوری های روز در خلق مزیت دیجیتال حائز اهمیت خواهد بود و بدون توجه به روندهای فناوری، شما به رقبای خود برتری در دنیای دیجیتال می دهید. شایان ذکر است ایجاد یک استراتژی موفق دیجیتال نیازمند شناخت و مطالعه دقیق روندها و به تناسب آن تعریف اهداف مناسب در کسب و کار می باشد. تهیه کنندگان این گزارش اظهار امیدواری کرده اند این مستند کمکی باشد بر تصمیم سازی مدیران در تخصیص بهینه منابع در جهت همسویی با تغییرات فناوری در عصر دیجیتال.

شایان ذکر است آقای آرش ودادی و خانم آیسان اعتمادی زحمات ترجمه این گزارش را به دوش کشیده اند.

جهت مشاهده این گزارش میتوانید آن را دانلود نمایید.

همچنین می توانید این خبر را در صفحه لینکدین ما مشاهده نمایید.

نظر بدهید
capcha